Klanten die hun facturen niet betalen, hoe kan u daar het best mee omgaan?

Is de vervaltermijn van uw factuur verstreken en heeft de klant nog niet betaald, dan kan u hem altijd opbellen om te vragen of hij de factuur niet uit het oog is verloren. Een telefoontje kan wonderen verrichten.

Volgt er geen betaling, dan maakt u best een herinnering over aan de klant.

Let op in B2C relaties gelden sinds 1 september 2023 strikte regels. Om te beginnen moet een eerste herinnering gratis zijn, dus enkel het openstaand saldo van de factuur kan daarin gevraagd worden, geen verhoging met schadebeding of interesten.

De derde stap is de aangetekende ingebrekestelling.

Een correcte ingebrekestelling maken is niet altijd evident. Ook hier gelden in B2C context sinds 1 september 2023 specifieke regels. Houd daar dus rekening mee.

Ons team kan u hierin helpen.

Blijft u nog steeds op uw honger zitten, stel uw dossier samen en bezorg dit aan ons voor een invordering.

U bezorgt best:

  • De onderliggende overeenkomst
  • De onbetaalde facturen
  • De herinnering
  • De aangetekende ingebrekestelling
  • De eventuele reacties die u hierop van de klant mocht ontvangen
Contact

Persoonlijk advies nodig?

Wij staan voor u klaar met een oplossinggerichte aanpak voor al uw juridische vragen.

Contacteer ons